Driver du en online forretning, så kan gode placeringer i søgeresultaterne bidrage til at give din omsætning et godt boost.
Men de gode placeringer i søgeresultaterne kommer ikke bare af sig selv. Det er noget, som der skal arbejdes for.
Der er 3 nøgleingredienser, når det kommer til gode placeringer i søgemaskinerne.
- God teknisk platform
- Gode tekster
- Linkbuilding
God teknisk platform
Der skal være styr på de tekniske elementer, hvis du skal opnå gode placeringer i søgeresultaterne.
Der er flere forskellige elementer, som skal spille, når det kommer til det tekniske.
2 af de vigtigste er, at din hjemmeside skal være hurtig og mobilvenlig. Hvis din hjemmeside er hurtig og mobilvenlig, så vil det bidrage til at give den besøgende en god oplevelse, når de kommer ind på din hjemmeside.
Gode tekster
Google elsker tekst. Tekst hjælper Google med at forstå hvad din hjemmeside handler om. Derfor bør du have nogle skarpe tekster på din hjemmeside, som er produceret med øje for SEO.
Teksterne på din hjemmesider tjener overordnet 2 formål:
- Trække besøgende til din hjemmeside
- Konvertere besøgende til kunder
For at en tekst kan trække besøgende til din hjemmeside, skal der tænkes på flere forskellige elementer. Først og fremmest bør du lave en søgeordsanalyse, så du finder frem til, hvilke keywords dine tekster bør fokusere på.
Dernæst skal du producere en god relevant og læsevenlig tekst, som har noget længde - som sagt Google elsker tekst. Der er en del elementer, som skal tænkes ind i tekstforfatningen af SEO tekster, derfor kan det godt betale sig at få en freelance tekstforfatter til at varetage produktionen af dine tekster.
Linkbuilding
Ingen gode placeringer uden linkbuilding. Derfor skal du have skabt en god og sund linkprofil, der virker naturlig. Derfor skal du løbende bygge links, uden at du skaber et bestemt mønster. Du skal også sørge for at supplere din linkprofil med forskellige typer af links.
Ikke alle links overføre den samme værdi til din side. Du bør fokusere på at få links fra stærke og autoritære sider, der har eksisteret i nogle år. Hvis du kan få links fra sider, der omhandler samme emne som dit, bidrager det til at overføre relevans.
Et eksempel
Hvis du eksempelvis har en webshop, som forhandler gaming udstyr, og du gerne vil rangere bedre i søgeresultaterne på ordet gamer stole, så skal du lave en landingsside/kategoriside på din shop, med følgende url: "eksempel.dk/gamer-stole". Dernæst producerer du en god relevant tekst om gamer stole. Sørg for at implementere søgeordet "gamer stole" naturligt, flere gange i teksten, og gerne i en overskrift.
Derefter skal du have nogle stærke og relevante links til din landingsside. Sørg for at anvende "gamer stole" som ankertekst. Men pas på med ikke at overdrive det for meget, så det kommer til at virke unaturligt. Byg links løbende, uden at du skaber et bestemt mønster. Du skal ligeledes variere med forskellige typer af links, så du får skabt en god sund linkprofil med diversitet.