Har du før sendt folk på kurser, og oplevet, at de nye metoder ikke er blevet en indgroet substans i din virksomhed?
Der bruges mange penge på at sende folk på kurser og efteruddannelse. Vi er i en konstant foranderlig verden, og det er derfor vigtigt, at vores medarbejdere er updaterede på de nyeste metoder, så vi i Danmark kan køre nogle tidssvarende virksomheder. Både du og dine medarbejdere får en del ud af at tage kurser: du får medarbejdere, der er opdaterede på de nyeste trends og metoder, og dine medarbejdere får nogle gode oplevelser, nye færdigheder, og så er kurser ikke mindst en medvirkende faktor til at give medarbejderne nogle gode og stærke netværker, der kan bruges til både din og dine medarbejderes fordel.
Nogle medarbejdere glemmer dog at benytte de færdigheder, de får, når de kommer hjem efter kurset, og alt bliver hverdag. For at sikre at ens medarbejdere anvender den nye læring, og ikke falder tilbage til gamle rutiner, er der ting, man kan gøre for at øge udbyttet, og sørge for at de nye metoder anvendes, og at medarbejderne derigennem kan opnå konkrete og betydningsfulde resultater for virksomheden.
Forventningsafstem
Man kan først og fremmest forventningsafklare kurset. Her bør man tage en samtale mellem ledelse og medarbejdere i forbindelse med denne beslutning om, deltagelse i forskellige kurser. Man bør kigge på hvordan kurset skabet læring, hvilken forventning der er til ændring af fremtidig adfærd, og hvordan kurset vil kunne skabe værdi for arbejdspladsen.
Implementér den nye viden
Kurset skal til sidst opfølges og læringen omsættes. Det vigtige her er at kigge på, om det lærte kan bruges i praksis, og om det kan skabe resultater for virksomheden. Ledelsen kan under omsætningen måske være nødsaget til at kigge på om der er organisatoriske forhindringer, som forhindrer muliggørelsen, og afskaffe disse, hvis dette er tilfældet.
Det er vigtigt, at alle er indforståede med at læringen skal integreres og omsættes i daglig praksis.
Medarbejderne har alle et ansvar overfor hinanden for at muliggøre integrationen af læringen.
Stedet kurset afholdes har desuden en kæmpe betydning for medarbejdernes motivation for effekten af kurserne. Smukke og inspirerende mødefaciliteter, mulighed for afbræk gennem fitness og massage, lyse og professionelle lokaler samt velsmagende sunde retter baseret på de bedste råvarer i sæson, er alle faktorer som sikrer, at kursusdeltagere får de bedst mulige betingelser for en udbytterig dag. Kursers omgivelser spiller en kæmpe rolle for vores indlæring, og vilje til at anvende, hvad vi har lært, og kurserne skal derfor foregå under de bedst mulige forhold. Der findes mange gode kursussteder i København - det er blot at finde et der matcher din virksomheds behov.