ette indhold er sponsoreret
Digitaliseringen er fuld gang i Danmark. Det er en ting, der er helt sikkert, når man kigger udover det danske erhvervsliv. Virksomheder i alle tænkelige brancher omstiller sig på en digital fremtid, hvor kunsten at drive forretning mere og mere handler om digitalisering og automatisering af vitale funktioner i virksomheden. Infinity Group, der har specialiseret sig i netop dette peger på, at vi fremover skal indstille os på en meget mere digitaliseret hverdag i fremtiden. Det gælder både hvad angår vores privatliv og alle aspekter af dette, men i særdeleshed på vores arbejdsplads, hvor vi vil opleve en stigende digitalisering. I denne artikel kigger vi på, hvilke værktøjer og muligheder der følger med den stigende digitalisering af danske virksomheder.
Arbejd mest effektivt ved at digitalisere dine arbejdsrutiner
En af de steder, hvor medarbejdere formentlig kommer til at mærke mest til digitaliseringen af virksomhederne, er i deres daglige gøremål og arbejdsrutiner. Mange af de arbejdsopgaver, der før i tiden krævede menneskelige kræfter kan nemlig snart løses af maskiner. Dermed bliver det muligt at automatisere processerne, så det bliver andre og mere produktive medarbejdere, der kommer ud på den anden side af den digitaliserede virksomhed.
Time management, automatisering og meget mere
Andre dele af arbejdsrutinerne i virksomheden, der kommer til at spille en større og større rolle er elementer, som time management, automatisering mm. Det bliver for alvor vigtigt at kunne yde produktivt og effektivt som medarbejder i den nærmeste fremtid, og derfor bliver disse elementer og værktøjer vitale for virksomheders overlevelse.
Kunstig Intelligens er på vej, og den kommer hurtigere end vi forventer
En af de ting, der med 100 % sikkerhed også bliver en del af vores fremtid er kunstig intelligens. AI bliver nemlig i stand til at varetage langt størstedelen af de jobs som mennesker varetager i 2020, og det bliver et helt andet og mere dynamisk arbejdsmarked vi kigger frem imod i det næste årti. Kunstig intelligens hjælper lige nu primært virksomheder med at designe den mest effektive markedsføringsstrategi, men faktisk kommer hele værdikæden til at blive påvirket af kunstig intelligens i den nærmeste fremtid. Derfor er det en spændende fremtid for de frygtløse, og en dyster fremtid for dem, der frygter disse digitale fremskridt. Dog er det sikkert, at både danske og internationale virksomheder lige nu er i gang med at digitale transformationer, der skal hjælpe dem godt ind i fremtidens marked.